
tekijä
Koulutettu ammattijärjestäjä ja Inni Järjestyksen yrittäjä, Johanna Loikala
Kuulin ammattijärjestämisestä, termillä professional organizer, jo useampia vuosia sitten ja asia jäi heti kytemään mieleeni. Nimike haki suomeksi ajan saatossa paikkaansa esimerkiksi ammattiraivaajana ja jatkoin vielä silloin järjestämistä omaksi ja lähipiirini iloksi. Asiat loksahtelivat paikalleen ja 2018 perustin Inni Järjestyksen sekä aloitin ammattijärjestäjän työn.
Mikä tekee minusta ammattijärjestäjän?
Ammattijärjestäminen tulee selkärangasta. Olen luonteeltani järjestelmällinen. Kotona ja työpaikalla tavaroiden, papereiden, tiedostojen sekä asioiden järjestäminen on aina ollut suuri intohimoni. Järjestäminen, kaiken mahdollisen, on aina ollut minulle yksinkertaisesti suuri kiinnostuksen kohteeni, iloni ja todellinen leipäheittoni. Ammattijärjestänä sain termin sille, mitä olen.
Elämänkokemus, työkokemukset ja koulutukset ovat kasvattaneet, koulineet ja vahvistaneet minua ammattijärjestäjäksi. Olen toiminut monissa järjestelmällisyyttä ja laajaa osaamista vaativissa tehtävissä, kuten ravintolapäällikkönä, kymmenien tuhansien yksikköjen astiavaraston esimiehenä, asiakaspalvelutehtävissä, taloushallinnossa reskontrassa sekä tuotannonohjausten ja prosessien kehittämisissä.
Koulutukseni ovat myös monipuoliset. Olen koulutettu ammattijärjestäjä ja minulla on sen lisäksi muun muassa ravintolaesimieskoulutus, johtamisen erikoisammattitutkinto, mainosalan ammattitutkinto sekä olen liiketalouden tradenomi. Lisäksi lukuisat muut koulutukset kurssit sekä IT-osaaminen vahvistavat osaamistani.
Kuulun Suomen ammattijärjestäjät Ry:n ja olen sitoutunut yhdistyksen eettiseen ohjeistukseen. Olen vaitiolovelvollinen ja palvelu on täysin luottamuksellista.
Minkälainen ammattijärjestäjä olen?
Olen erittäin toimeen tarttuva järjestäjä. Käsissäni pysyy isommatkin ja painavammitkin tavarat, enkä pelkää pölyä. Jos asiakas tarvitsee apua järjestämisen ja suunnittelutyön lisäksi tavaroiden siirtelyssä ja kantelussa, olen ammattijärjestäjäsi.
Olen empaattinen ja kuuntelen asiakasta. Etsin kuuntelemalla ja keskustelemalla ratkaisuja asiakkaan tilanteisiin. Pidän järjestämisessä yllä tehokasta tahtia, mutta työ tehdään aina asiakasta kuunnellen. Tehtävänäni on seurata järjestämistilannetta kokonaisuutena, niin asiakkaan jaksamista, kuin tavaraliikennettäkin.
Olen nopea omaksumaan tietoja ja soveltamaan niitä käsillä olevaan työhon, jolloin pystyn auttamaan järjestämisessä tehokkaasti ja tekemään järjestämisprojektista hyvin sujuvan. Tehtävänäni on auttaa asiakasta kaikessa järjestämiseen liittyvässä parhaani mukaan. Asiakas tekee aina itse päätökset tavaroiden säilyttämisestä tai poistamisesta, mutta voin auttaa tarvittaessa tuottamalla asiakkaalle tietoa päätöksen teon avuksi, esimerkiksi kierrätysohjeita tai tavaran kunnon tarkistamista.
Kanssani voi erittäin joustavasti sopia tarvittavista muista palveluista, kuten tavaroiden viemisestä kierrätykseen tai lahjoitukseen.