UKK

Mikäli et löydä vastausta usein kysyttyjen kysymysten joukosta, ota yhteyttä meihin

Ihan alkuun

Milloin tarvitsen ammattijärjestäjää?

Esimerkiksi silloin kun sinusta tuntuu, että et osaa aloittaa järjestämistä yksin tai sinulla ei ole aikaa siihen. Kodissa tai työpaikalla vallitseva tavaran määrä voi tuntua ahdistavalta ja haluaisit selkeyttä tilanteeseen.

Olet ehkä muuttamassa, aloittamassa remonttia tai tavaroiden läpikäyminen on muuten vain ajankohtaista.

Elämässäsi voi olla tilanteita, jotka vievät muuten aikaasi tai jaksamistasi ja haluaisit nopeita tuloksia järjestämisessä. Tai sinulla voi olla fyysinen este, jolloin et pysty siirtelemään tavaroita.

Ammattijärjestäjä voi auttaa monenlaisissa elämäntilanteissa, milloin vain tarvitset apua tavaroiden, oman aikataulusi tai kodin prosessien järjestämiseen.

Seuraa meitä
Mitä minun pitäisi tietää ammattijärjestäjästä?

Olen koulutettu ammattijärjestäjä ja kuulun Suomen ammattijärjestäjät Ry:n. Olen sitoutunut yhdistyksen eettiseen ohjeistukseen.

Ammattijärjestäjä on vaitiolovelvollinen ja palvelu on täysin luottamuksellista.

Ammattijärjestäjä ei ole siivooja, mutta esimerkiksi säilytystilat pyyhitään ennen tavaroiden paikalleen laittoa.

Ammattijärjestäjä ei koskaan ota asiakkaan tavaroita itselleen. Ammattijärjestä ei myy asiakkaan puolesta hänen tavaroitaan.

Ammattijärjestäjän palvelu on sinua varten, ja se auttaa tuomaan järjestystä sinun elämääsi.

Seuraa meitä
Mitä järjestämisen kohteita minulla voisi olla?

Esimerkiksi:

vaatekaapit

keittiönkaapit

varastot, vintit ja kellarit

muut kaapit ja hyllyt

kodin paperit, kotitoimisto

DVD- ja Blu Ray-levyt

musiikkilevyt

kirjat ja lehdet

työkalut

harrastetavarat

valokuvat

sesonkitavarat – ja koristeet

autotalli

siivouskomero

liinavaatteet

keräilijän kokoelmat

kodin eri prosessit, esimerkiksi pyykkien käsittely ja säilytys

oma tai perheen aikataulu

Seuraa meitä
Onko teillä paperista tai tulostettavaa esitettä?

Kyllä on.

Tulosta tästä Inni Järjestyksen esite. Voitte myös tilata esitteen postitettuna haluttuun osoitteeseen.

Esitetilaukset :

puhelimitse 050 595 7096

sähköpostitse johanna@innijarjestys.fi

tai yhteydenottolomakkeen kautta

Seuraa meitä


Palvelut

Mitä kotikonsultaatiossa tehdään?

Kotikonsultaatio on kartoitus- ja suunnittelukäynti kohteessa. Ammattijärjestäjä kartoittaa yhdessä asiakkaan kanssa mitkä paikat tarvitsevat järjestämistä, mitkä ovat asiakkaan toiveet ja odotukset kodin järjestykselle sekä mistä työ kannattaisi aloittaa.

Ammattijärjestäjä tekee kohteeseen toimintasuunnitelman ja toimittaa siitä kirjallisen raportin asiakkaalle. Suunnitelma voidaan tehdä joko niin, että asiakas tekee itse järjestämistyön tai että se tehdään yhdessä ammattijärjestäjän kanssa.

Ennen kotikonsultaatiota: älä tee mitään normaalista poikkeavaa siivousta tai järjestelyä tiloissa. On tärkeää saada totuudenmukainen kuva tilanteesta, jotta ammattijärjestäjä voi auttaa.

Seuraa meitä

Mitä minun tulee tehdä ennen Kotikonsultaatiota?

Älä tee mitään normaalista poikkeavaa siivousta tai järjestelyä tiloissa. On tärkeää saada totuudenmukainen kuva tilanteesta, jotta ammattijärjestäjä voi auttaa.

Seuraa meitä

Mitä minun tulee tehdä ennen Järjestämispalvelua?

Älä tee mitään normaalista poikkeavaa siivousta tai järjestelyä tiloissa. Vaikka järjestely sinun osaltasi on enemmän ajattelutyötä päätösten tekona, voi sekin käydä työstä. Lepää ja syö hyvin ennen Järjestämistä ja varaa syömistä mahdolliselle tauolle. Varmista, että järjestämispalvelulle on keskeytyksetön aika, jotta voisit hyötyä siitä parhaiten.

Seuraa meitä

Miten se järjestäminen käytännössä tapahtuu?

Lajittelemme sovitun alueen tavarat seuraavasti:

1. säilytetään

2. kierrätykseen (tai loppujätteeseen)

3. lahjoitukseen

4. myytäväksi

Alamme käymään yhdessä tavaroita läpi. Olen tsemppari, apukädet sekä toinen näkökulma ja autan pitämään projektin käynnissä. Autan tavaroiden siirtelyssä ja kantamisessa, jolloin voit keskittyä lajittelupäätökseen.

Sinä päätät tavaran säilyttämisestä tai poistamisesta. Tuen sinua päätöksenteossasi ja toimitan sinulle tarvittavaa informaatioa, esim. kierrätyksestä.

Kun olemme lajitelleet tavarat, laitamme säilytettävät tavarat paikoilleen. Suunnittelemme yhdessä sopivan järjestyksen ja voin halutessa suositella erilaisia uusia säilytysratkaisuja. Ammattijärjestäjä ei tee varsinaista siivousta, mutta tilat tarvittaessa imuroidaan ja pyyhitään käyttäen ensisijaisesti asiakkaan omia siivousvälineita. 

Halutessa autan lahjoitukseen tai kierrätykseen menevien tavaroiden poisviemisessä. Veloitus kuljetuksesta tulee hinnaston mukaisesti.  Neuvon tarvittaessa myytäville tavaroille eri kanavia. Ammattijärjestäjä ei koskaan ota asiakkaan tavaroita itselleen.

Seuraa meitä
Mitä minun pitää tehdä järjestämisessä?

Sinun tulee päättää tavaroista, mitkä säilytetään ja mitkä poistetaan.

Säilytettävien tavaroiden paikoilleen laitossa kyselen sinulta esimerkiksi tottumuksista ja ehdotan niiden pohjalta, miten tavarat voisi järjestää paikoilleen. On tärkeää löytää ne parhaat säilytystavat sinulle, jotta kotisi toimisi juuri niinkuin sinä toivot. Mutta ei hätää, sinun ei tarvitse miettiä näitä asioita etukäteen, löydämme yhdessä vastaukset niihin järjestämisprojektin aikana.

Sinun tulee päättää, miten toimit poislaitettavien tavaroiden kanssa. Autan sinua eri vaihtoehtojen miettimisessä. Autan halutessasi viemään tavarat pois. Veloitus kuljetuksesta tulee hinnaston mukaisesti.

Seuraa meitä
Kuinka kauan järjestämiseen menee aikaa?

Järjestämiseen menevä aika riippuu sovitun alueen koosta ja tavaroiden määrästä sekä päätöksenteon nopeudesta. Esimerkiksi  vaatehuoneen tai yhden asuinhuoneen järjestelyssä voi mennä noin kuusi tuntia.

Asuinhuoneessa saattaa olla saman verran tai vähemmänkin tavaraa kappalemäärissä kuin vaatehuoneessa. Sen vuoksi pienemmässä tilassa saattaa mennä saman verran tai enemmän aikaa suhteessa isompaan tilaan.

Seuraa meitä

Olen keräilijä, joudunko luopumaan kokoelmastani?

Et joudu.

Minulla on pitkä kokemus keräilemisestä ja kokoelmista. Voimme vain esimerkiksi järjestellä kokoelmaasi paremmin, luetteloida sen tai suunnitella uusia säilytysratkaisuja paremmin kokoelmalle sopivaksi.

Mikäli kokoelmaa halutaan karsia, kerron erilaisista aspekteista mitä voidaan ottaa huomioon säilytys- tai poistopäätöksiä tehtäessä.

Seuraa meitä

Pidetäänkö järjestämisen aikana taukoja?

Kuusi tuntia kestäviin järjestelyihin aikataulutetaan lisäksi puoli tuntia työaikaan kuulumattomatonta taukoa. Tauko voidaan pitää yhdellä kertaa puolessa välissä järjestämistä tai esimerkiksi parin tunnin välein 20 min ja 10 min.

Kolmen tunnin järjestäminen tehdään ilman taukoa.

Huomioi, että sinulla on esimerkiksi valmista evästä taukoa varten. Ammattijärjestäjällä on omat eväät mukana.

Seuraa meitä

Joudunko ostamaan uudet säilytyslaatikot tai – kalusteet?

Et joudu. Teemme tavaroiden paikoilleen laittamisen olemassa oleviin säilytystiloihin. Mikäli kuitenkin haluat uusia esimerkiksi säilytyslaatikoita ja kalusteita, ammattijärjestäjä voi halutessa ehdottaa erilaisia säilytysratkaisuja. Joskus esimerkiksi säilytyslaatikot voivat tuoda selkeyttä ja järjestelmällisyyttä, mutta silloin voi hyvin käyttää vaikkapa pahvilaatikoita.

Seuraa meitä
Kuka päättää mitä tavaroille tapahtuu?

Sinä päätät.

Seuraa meitä
Viekö ammattijärjestäjä kierrätykseen tai lahjoitukseen menevät tavarat pois?

Ammattijärjestäjä voi sovittaessa viedä poistettavat tavarat. Veloitus kuljetuksesta tulee hinnaston mukaisesti.

Ammattijärjestäjä ei koskaan ota asiakkaan tavaroita itselleen.

Seuraa meitä

Maksut, maksaminen ja toimitusehdot

Mitä palvelu maksaa?

Katso täältä ajantasainen hinnasto.

Seuraa meitä
Miten voin maksaa?

Laskulla, jolloin maksuaika on 7 pv netto. Myös käteinen käy, kirjoitan sinulle siitä lakisääteisen kuitin.

Seuraa meitä
Mitkä ovat toimitusehtonne tai sopimusehtonne?

Katso Inni Järjestyksen sopimus- ja toimitusehdot tästä linkistä.

Seuraa meitä
Saanko kotitalousvähennystä?

Ammattijärjestäjän työstä olet oikeutettu saamaan kotitalousvähennyksen 50% työn arvonlisäverollisesta osuudesta.

Vähennystä voi saada ainoastaan työn osuudesta – ei siis työssä tarvittavista matka- tai materiaalikuluista. Huomioi myös, että esim. kotikonsultaatio ja muutto- tai kuljetuspalvelu ei ole kotitalousvähennykseen oikeuttavaa työtä.

Lisätietoja: Verohallinto

Seuraa meitä
Mitä ovat arvonlisäverottomat kotipalvelun tukipalvelut ja voitko tarjota niitä?

Kotipalvelujen ja niiden tukipalvelujen myynti voi olla arvonlisäverotonta, jos palvelut myydään sosiaalihuollon tarpeessa olevalle henkilölle sosiaalihuoltopalveluina. Yksityiset palveluntuottajat voivat myydä sosiaalihuoltopalveluja arvonlisäverottomasti vain, jos toiminta on sosiaaliviranomaisten valvomaa.

Yrityksemme tarjoaa ammattijärjestämistä arvolisäverottomana kotipalvelun tukipalveluna tähän oikeutetuille asiakkaille.  Inni Järjestys kuuluu Kymsoten kotipalvelun tukipalvelun tuottajien rekisteriin ja tarjoaa arvonlisäverotonta palvelua koko Kymenlaakson alueella.

Kotipalveluilla tarkoitetaan esimerkiksi asumiseen, henkilökohtaiseen hoivaan ja huolenpitoon, lasten hoitoon ja kasvatukseen sekä muuhun tavanomaiseen elämään kuuluvia toimia tai niissä avustamista. (vero.fi)

Kotipalveluja voivat saada ikäihmiset, vammaiset ja sairaat tai henkilöt, joiden toimintakyky on muun syyn vuoksi alentunut. Lapsiperheillä on oikeus saada kotipalvelua, kun se on välttämätöntä lapsen hyvinvoinnin turvaamiseksi. Kotipalvelua annetaan tarvittaessa esimerkiksi vamman, sairauden, uupumuksen tai muun erityisen perhetilanteen vuoksi.

Tukipalvelut ovat monesti ensimmäisiä palveluita, joita asiakas tarvitsee itsenäisen asumisen tueksi. Tukipalveluita voivat saada myös henkilöt, jotka eivät tarvitse muuta kotipalvelun tai kotihoidon palvelua. (Sosiaali- ja terveysministeriö stm.fi)

 

Seuraa meitä

Mistä löydän tietosuojaselosteenne?

Täältä:

Tietosuojaseloste

Seuraa meitä

Ota Yhteyttä

Seuraa meitä